نکات تعویض فیلتر‌های ماشین آلات راهسازی و معدنی:

  • تعویض فیلتر به طور منظم برای بهبود عملکرد ماشین آلات ضروری است.
  • فواصل توصیه شده برای تعویض فیلتر بین 250 تا 500 ساعت متغیر است.
  • خرید فیلتر ارزان قیمت قطعا وسوسه کننده است، اما این فیلترهای نامرغوب می‌توانند در دراز مدت باعث خرابی دستگاه شما شوند.
  • فراموش نکنید که مقداری کمتر هزینه کردن ارزش آسیب رساندن به ماشین آلات را ندارد.

 

نکته بسیار مهم:

همانطور که می‌دانید، ده‌ها تولید کننده مطرح فیلتر ماشین آلات و هزاران مدل ساخته و تولید می‌شوند که اغلب صاحبان ماشین آلات را مردد بین خرید آن‌ها می‌کند. برای خرید فیلتر ماشین آلات، بسیار دقت کنید تا فیلتر مناسب با دستگاه خود را تهیه نمایید. زیرا اگر فیلتر ماشین آلات بسیار مرغوب و برندی خریداری شود ولی مناسب دستگاه نباشد، عملکرد فوق العاده‌ای نخواهد داشت. توصیه ما بر این است که با افراد خبره در این کار مشورت بگیرید و با داشتن مدل دستگاه خود پارت نامبر فیلتر مورد نظر را بیابید. سپس با استفاده از راهنمای تبدیل پارت نامبر به شماره سریال فیلتر برند مورد نظرتان، فیلتر دقیقا یکسان با دستگاه خود را انتخاب کنید. فروشگاه اینترنتی اپال پارت، این کار را برای شما بسیار آسان کرده است. با ورود به صفحه‌ی راهنمای تبدیل پارت نامبر به شماره سریال فیلتر سازنده، پارت نامبر فیلتر خود را درج کرده و شماره سریال سازنده فیلتر در برندهای معتبر مثل ساکورا، فلیت گارد، شور و… را دریافت نمایید. همچنین اگر پارت نامبر فیلتر مورد نظر دستگاه خود را نمی‌دانید (که متاسفانه اغلب صاحبان ماشین آلات توجهی به پارت نامبر قطعات ندارند)، با ارسال مشخصات کامل دستگاه خود و نوع فیلتر درخواستی، پارت نامبر را رایگان دریافت نمایید.

 

در کلیپ زیر، انواع فیلتر در دستگاه بیل مکانیکی و محل قرارگیری آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

 

 
 
 

کاربرد فیلتر در ماشین آلات راهسازی و معدنی چیست؟

از فیلترها در ماشین آلات راهسازی و معدنی برای تمیز نگه داشتن سوخت، روغن و سیالات هیدرولیک که در دستگاه برای روغن‌کاری قطعات و گرفتن حرارت به گردش در می‌آیند، استفاده می‌شود.

فیلترهای به کار رفته در دستگاه شامل فیلتر سوخت، فیلتر روغن موتور، فیلتر روغن هیدرولیک و فیلتر گیربکس می‌باشند.

 

 

چرا فیلترها مهم هستند؟

محیط عملکرد ماشین آلات راهسازی و معدنی همیشه  پر از گرد و غبار است که نبایستی وارد دستگاه‌های ماشین آلات مثل پمپ‌ها یا موتور و گیربکس شوند. ذرات کوچک غبار یا ذرات حاصل از فرسوده شدن قطعات وارد روغن و سیالات هیدرولیک می‌شوند. 

اگر این ذرات به خوبی توسط فیلتر جدا نشوند، باعث صدمه جدی به دستگاه می‌شوند.

استفاده از فیلتر مناسب، باعث بهبود عملکرد دستگاه و افزایش عمر دستگاه می‌شود.

 

فیلتر ماشین آلات راهسازی و معدنی

 

چه عواملی عملکرد فیلتر را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

 

1- غشای فیلتر

سیال از غشای فیلتر جایی که ذرات به دام می‌افتند، عبور می‌کند. جنس این غشا مهم است که از چه ساخته شده باشد. این غشا باید به اندازه کافی سفت باشد تا در فواصل تعویض فیلتر دوام بیاورد و از بین نرود.

 

2- ساختار فیلتر

ساختار فیلتر باید به گونه‌ای باشد که ذرات ریز را به دام بیندازد اما رسوب نگیرد و کارایی آن کم نشود. یک فیلتر با ظرفیت ناکافی باعث می‌شود خیلی زود سوپاپ اطمینان باز شود و سیال به صورت فیلتر نشده وارد سیستم شود.

 

3- محفظه‌ی فیلتر

محفظه‌ی فیلتر باید به گونه‌ای محکم باشد که تحت فشار بالا خراب نشود. زیرا در این صورت سیال فیلتر نشده و وارد سیستم می‌شود.

 

 

 

در مجله اپال می‌توانید فیلم تعویض به همراه راهنمای عملی تعویض فیلتر روغن موتور و فیلتر هوای ماشین آلات راهسازی و معدنی مانند بیل مکانیکی را مشاهده کنید.