بیل مکانیکی کاترپیلار و بیل مکانیکی کوماتسو بدون شک در صدر لیست هر خریدار برای بیل مکانیکی نو یا دست دوم قرار دارند. اما اگر تجربه کار با هر دو برند را داشته باشید، می‌توانید انتخاب درستی بین آن‌ها داشته باشید. به همین دلیل است که ما برخی از تحقیقات را برای شما انجام داده‌ایم. ما در حال صحبت با اطلاعات عمومی و سطح بالا برای بیل مکانیکی کاترپیلار و کوماتسو هستیم. ما به جزئیات مدل‌های آنها نمی‌پردازیم، به جز مقایسه های سریع در پایان. پس این را در نظر داشته باشید که در این مقاله به مزایا، ملاحظات و نکات دیگر اشاره می‌کنیم. در پایان همه چیز به نیازهای شما بستگی دارد.

البته شاید مهمترین عامل برای خرید دستگاه بیل مکانیکی، ماشین آلات موجود در بازار باشد. به خصوص که در شرایط اقتصادی کنونی، صرف بهترین بیل مکانیکی مورد نیاز، ملاک تعیین کننده‌ای برای خرید نباشد. اما دانستن این اطلاعات به این سبب کماکان ضروری است، زیرا قدرت تشخیص و مقایسه‌ی حتی بین برندهای دیگر را افزایش می‌دهد.

 

 

کاترپیلارمزیت بیل مکانیکی کاترپیلار

دلایلی وجود دارد که کاترپیلار توانسته است رتبه یک بازار ماشین آلات جهان باشد و تمامی محل‌های خرید و فروش ماشین آلات، با این لوگوی زرد و مشکی معروف آشناست. این شرکت تاسیس شده در سال 1925 است. به همین دلیل سال‌ها تجربه در ساخت ماشین آلات دارد و توانسته است که ضعف‌ها را تشخیص دهد و آن‌ها را رفع کند. در اینجا چند نمونه از مزیت‌های بیل مکانیکی‌های کاترپیلار نسبت به کوماتسو را بیان می‌کنیم.

  • با توجه به قدمت بیشتر آن، رهبریت بازار با کاترپیلار است.
  • بیل مکانیکی کاترپیلار شعاع چرخ بالایی دارند.
  • مینی بیل مکانیکی‌های کاترپیلار، اغلب نصف اندازه کوماتسو هستند.
  • در بیل مکانیکی‌های بزرگ کاترپیلار، حداکثر عمق دسترسی 6.2 متر است در حالیکه در مدل مشابه کوماتسو، این عدد به 4.9 متر کاهش می‌یابد.

 

 

ماشین آلات معدنی کوماتسو، تامین کننده کلیه قطعات ماشین آلات سنگین معدنی کوماتسو و راهسازی کوماتسو

مزیت بیل مکانیکی کوماتسو

تا قبل از بین المللی شدن محصولات کاترپیلار، کوماتسو رهبر بازار ماشین آلات سنگین در جهان بود. این کارخانه در سال 1921 در ژاپن با ساخت نمونه‌های اولیه ماشین‌های صنعتی تاسیس شد. در زیر به چند مزیت این برند می‌پردازیم:

  • ماشین آلات کوماتسو، اغلب از نمونه کاترپیلار شبیه به خود ارزان‌ هستند.
  • با توجه به گزارشات، بیل مکانیکی‌های کوماتسو کمتر دچار خرابی می‌شوند.
  • مینی بیل مکانیکی‌های کوماتسو، از بیل مکانیکی‌های سایز کوچک کاترپیلار، اسب بخار بیشتری دارند.
  • تنوع بیل مکانیکی‌های کوماتسو، از کاترپیلار بیشتر است.

 

 

نکاتی که باید در مورد بیل مکانیکی کاترپیلار در نظر بگیرید

هیچ سازنده‌ای کامل نیست و کاترپیلار همیشه در تلاش است تا ماشین آلات، فناوری و خدمات خود را بهبود بخشد. در گفتن این موضوع، ما به مواردی برخورد کرده‌ایم که باید در نظر بگیریم:

 

  • به طور کلی گران‌تر از کوماتسو.
  • شواهد حاکی از آن است که ماشین‌های کاترپیلار در سال‌های اخیر به تعمیرات بیشتری نیاز دارند.

 

 

نکاتی که باید در مورد بیل مکانیکی کوماتسو در نظر بگیرید

به طور مشابه، بیل‌های کوماتسو (در حالی که بسیار بهبود یافته‌اند) هنوز در برخی جنبه‌ها در مقایسه با کاترپیلار است، کوتاهی می‌کنند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید توجه داشته باشید:

  • در برخی مدل‌ها، تعمیر و دسترسی به قطعات شاید به راحتی کاترپیلار نباشد.
  • مینی بیل‌های مکانیکی کوماتسو بسیار بزرگ‌تر از کاترپیلار هستند، که اگر به دنبال تجهیزات کوچک و سبک وزن هستید، گزینه خوبی به نظر نمی‌رسد.
  • کوماتسو  بیل‌های مکانیکی را در 3 دسته ارائه می‌کند: کاربردی (1.8 تن) – (10.3 تن)، معمولی (13 تا 90 تن) و استخراج (110 تا 780 تن). کاترپیلار بیل مکانیکی را در 4 دسته (مینی، کوچک، متوسط و بزرگ) ارائه می دهد.

 

 

برای مقایسه‌ی بین انواع ماشین آلات از برندهای مختلف، وارد صفحه معرفی ماشین آلات اپال پارت شده و دستگاه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.