• فیلم آموزش تعویض فیلتر روغن بیل مکانیکی
  • هر چند وقت بایستی فیلتر روغن را تعویض کنیم

 

فیلتر روغن ممکن است بیشتر از یک قوطی ساده به نظر نرسد اما در اطمینان از اینکه ماشین شما هرگز در کنار جاده گیر ن­کند نقش مهمی دارد. هنگام رانندگی ، موتور اتومبیل شما روغن را به داخل فیلتر عبور می­‌دهد و فیلتر روغن را تصفیه می­‌کند قبل از آنکه وارد موتور شود.

 

فیلم آموزش تعویض فیلتر روغن بیل‌ مکانیکی

 

 

اکثر رانندگان می‌دانند که روغن قطعات متحرک موتور را به درستی روغن کاری می‌کند ، که باعث می‌شود عمر موتور به شدت افزایش یابد. اما اهمیت تمیز بودن این روغن نکته­ ایست که بیشترشان از آن بی‌اطلاعند.

وابسته به اینکه از چه کسی بپرسید، جواب­‌های مختلفی برای سوال به ظاهر ساده اینکه هر چند وقت یکبار فیلتر روغن را بایستی تعویض کرد، بدست می‌آورید‌. سازندگان ماشین اغلب توصیه می­کنند که یکی در میان بار با تعویض روغن، فیلتر روغن را نیز تعویض کنید. بیشتر سازنده قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی و سازندگان روغن موتور نیز توصیه به تعویض فیلتر روغن با هر بار تعویض روغن می­‌کنند.

 

فیلتر روغن بیل مکانیکی

 

از آنجا که تولیدکنندگان اتومبیل می­‌خواهند کمترین هزینه تعمیر و نگهداری را با محصولات خود ارائه دهند و تولیدکنندگان روغن یا لوازم یدکی ماشین آلات از واحدهایی که می‌فروشند سود کسب می‌کنند ، به نظر می‌رسد این اختلاف در پاسخ ها در سود مالی باشد. بنابراین ، در اینجا دستورالعمل های مکانیک­‌های مجرب برای نگهداری و تعویض صحیح فیلتر روغن آمده است:

 

  • تعویض فیلتر روغن با هر با تعویض روغن موتور.

    مکانیک‌­ها نیز با نظر سازنندگان روغن موتور مبنی بر تعویض فیلتر با تعویض روغن موافقند با این تفاوت که مدت زمان میان هر بار تعویض روغن چقدر باشد. این وابسته به نوع موتور ماشین و فناوری قدیم یا جدید آن است. این مقدار را بایستی از دفترچه ماشین خود بدست آورید.

  • اگر چراغ سرویس موتور روشن شد، شاید شما بایستی فیلتر روغن خود را زودتر از موعد تعویض کنید.

    خیلی چیزها می­‌توانند دلیل روشن شدن چراغ سرویس موتور شوند. این ایده خوبیست که قبل از هزینه زیاد برای عیب‌یابی و تعمیرات، اشکالات کوچک را که پتانسیل لازم برای خرابی و روشن شدن چراغ هشدار را دارند بررسی کنیم. زمانیکه این چراغ روشن می­‌شود نشان می­‌دهد که موتور به درستی کار نمی­‌کند، که می­‌تواند نشان از همراهی دوده و خرده ذرات در جریان روغن باشد که باعث گرفتگی زودتر از موعد معمول فیلتر روغن شود.

  • اگر به طور معمول موتور ماشین در شرایط سخت کار می­‌کند.

    حمل بار سنگین یا کار کردن در دمای بالا، فشار بیشتری به موتور وارد می­کند و بایستی روغن و فیلتر روغن بیشتر عوض شوند. همچنین که در چنین شرایطی باقی قطعات موتور نیز بیشتر دچار استهلاک می‌­شوند.

فیلتر روغن ماشین آلات راهسازی و معدنی

 

فیلتر­ها در موتور وظیفه حذف ذراتی را دارند که با ورود آن­ها به موتور باعث عملکرد با بازدهی پایین­­تر آن می­‌شوند. فیلتر هوا و فیلتر روغن از این دست فیلترها در موتور ماشین هستند.  فیلتر روغن یکی از اجزای مهم عملکرد موتور می­‌باشد. روغن به‌وسیله اویل پمپ به داخل موتور پمپاژ می‌شود و وظیفه روانکاری قطعات موتور را برعهده دارد. فیلتر روغن ذرات داخل آن را، مانند شن و دوده را حذف می­‌کند تا از ورود چنین آلودگی‌هایی به موتور هنگام گردش روغن و روغن‌کاری قطعات آن جلوگیری شود. فیلترهای روغن نسبتاً ارزان هستند، به همین دلیل بیشتر افراد تعویض فیلتر روغن را با هر تعویض روغن به عنوان اقدامی پیشگیرانه توصیه می­‌کنند. در مجله اپال از دیگر نکات تعمیر و نگهداری ماشین خود مطلع شوید.

 

منبع:

How Often Do Oil Filters Need to Be Replaced